Сьогодні до нас потрапило цікаве авто – Toyota Land Cruiser 100, відмінний повноцінний джип в хорошому стані, 2005 року випуску. Клієнт просив поміняти втулки переднього і заднього стабілізатора. Попередній огляд наших механіків підтвердив «діагноз» – стабілізатори поперечної стійкості мали знос металу.
Будь-які ремонтні роботи із стабілізаторами одночасно вимагають заміни втулок стійки стабілізатора. Купити втулки стабілізатора оригінального виробництва не завжди доцільно, і не тільки в зв’язку з високою вартістю. Поліуретанова втулка за всіма показниками перевершує оригінальні і при цьому коштує значно менше.
Для переднього стабілізатора ми запропонували використати поліуретанову втулку із діаметром Ø 25,5 мм. Внутрішній код втулки відповідно до нашого каталогу 1-01-007, ОЕМ код втулки 48815-60040, 48815-60111.
Діаметр заднього стабілізатора 24 мм, після зносу діаметр зменшився до 23 мм. Ми запропонували встановлювати на нього втулки Ø 22,5 мм. Наш внутрішній код втулок 1-01-046, ОЕМ код втулки заднього стабілізатора з Ø = 23 мм 48815-26250.
Для правильної діагностики стану агрегатів потрібно зробити їх демонтаж, але не всі клієнти дають на це згоду, деякі вважають, що це просто спроба збільшити вартість робіт. На щастя, в даному випадку непорозумінь не виникло, автовласник розумів важливість кожної операції і дав свою згоду на виконання всіх етапів робіт.
Ось як виглядають оригінальні зношені втулки переднього стабілізатора
Зовнішній вигляд стабілізатора був жахливим, корозія сильно пошкодила металеву поверхню. Зрозуміло, що встановлювати нові втулки на такі посадочні місця не мало сенсу. Клієнт «зрадів», звичайно, він зрозумів, що однією заміною не обійтися.
Залишки оригінальної гумової втулки
Після очищення стабілізатора поперечної стійкості від іржі він виглядав вже зовсім по-іншому. Ось що вийшло.
В результаті фактичний діаметр стабілізатора в місці встановлення втулки зменшився до 24,8 мм, стандартної втулки з такими розмірами не знайти. Наш варіант мінімум 25,5 мм.
Є три способи вирішення даної проблеми:
1. Пошук більш–менш придатної втулки інших виробників. Це марна втрата часу, втулка стабілізатора має стандартні розміри. Ніхто не робить градацію через кожен міліметр, це економічно невигідно.
2. Розрізати втулку в місці затиску, зробити клиновидний виріз і таким способом зменшити діаметр.
3. Пошук іншого стабілізатора в кращому стані.
У нас було мінімум часу для вирішення завдання, автомобіль повинен сьогодні виїжджати за кордон. Що було зроблено нами?
Втулка поліуретанова Тойота була змазана в середині водостійким мастилом і цільною надіта на стабілізатор. Не на всіх моделях можлива така операція, але в даному випадку нам пощастило.
Після встановлення стабілізатора, автомобіль зміг покинути нашу майстерню. На фото внизу червоним колом позначено місце, в якому немає щільного прилягання.
Цю проблему ми усунули через десять днів після повернення автомобіля з-за кордону – поміняли стабілізатор на інший з діаметром 25,6 мм. купленим на шроті.
Одночасно була замінена втулка стійки стабілізатора, це позбавило власника автомобіля від багатьох проблем. Код поліуретанової втулки стійки переднього стабілізатора – 0-03-021, код сайлентблока в нижню вухо – 1-06-057
Кінцевий результат.
Демонтаж заднього стабілізатора.
Вухо заднього стабілізатора мало значну виробітку по зовнішньому діаметру, довелося використовувати внутрішню втулку (під болт) більшого діаметра. Обов’язково все змащуйте, не забувайте про це. Код втулки – 1-02-001.
Порівняйте, як виглядає поліуретанова втулка стабілізатора в порівнянні із заводською гумовою.
На задньому стабілізаторі виконуємо аналогічні дії. Мастило потрібно для полегшення одягання втулки.
Встановлений стабілізатор на задню вісь автомобіля має такий вигляд.
Ну і наостанок – втулка стійки заднього стабілізатора 0-02-002
Сподіваємося, що наша докладна розповідь допоможе автовласникам зробити самостійну заміну втулок.
Залишити відповідь